Zalety sklepów typu pop-up

Nas, jako konsumentów, coraz trudniej jest czymś zaskoczyć. Mając właściwie nieograniczony dostęp do informacji i możliwość kupienia rzeczy z całego świata, zupełnie bez konieczności wychodzenia z domu, jesteśmy skłonni zainteresować się czymś tylko dlatego, że jest nowatorskie i inne niż to, co już znamy. Sprawia to, że nawet początkujące, małe biznesy, mają szansę się przebić w świecie wielkich marek, jeśli bęą potrafiły znaleźć odpowiedni sposób, by trafić do konsumentów.

Czy inwestycja w pop-up store się opłaca?

oryginalny pop-up storeJednym z ciekawych pomysłów, wartych szerszego omówienie jeśli chodzi o nietypową reklamę w biznesie, jest idea pop-up store. Liczy sobie ona już nieco ponad dwadzieścia lat, chociaż w Polsce jest wciąż stosunkowo nowym pomysłem i większość konsumentów w naszym kraju jeszcze się z nią nie zetknęła. Idea pop-up store jest bardzo prosta, opiera się na sprzedaży w danym miejscu przez bardzo krótki czas. W opcji ekstremalnej jest to zaledwie jeden dzień, chociaż niektóre sklepy istnieją do kilku miesięcy. Stąd ich nazwa – pojawiają się nagle i równie nagle znikają. Pop-up to zwykle bardzo mały sklep, doskonały do przetestowania zainteresowania nowym produktem czy po prostu wybadania rynku w konkretnym miejscu, zanim pojawi się tam sklep na stałe. Zwykle ten typ sklepów wyróżnia też nietypowy wygląd, dla przykładu oryginalny pop-up store marki sprzedającej obuwie może wyglądać jak duże pudełko po butach. Zwykle wygląd sklepu jest silnie związany z typem oferowanych towarów czy ideą, którą dana marka kieruje się w swojej działalności. Poza samymi zakupami w pop-up store można też zasięgnąć np. konsultacji wizażystki czy trafić tam na warsztaty DIY. Marki promujące się w ten sposób dbają o różnorodność usług i na różne sposoby zdobywają zainteresowanie potencjalnych klientów. Biorąc pod uwagę przeciętny czas istnienia jednego pop-upu, należy się z tym spieszyć, jednak w ten sposób można zdobyć dziesiątki czy nawet setki nowych klientów, którzy dzięki nietypowej promocji będą bardziej przywiązani do marki.

Ze względu na relatywnie niskie koszty, pop-up idealnie nadaje się do promowania nawet nowych, małych biznesów, zanim otworzą one sklep stacjonarny albo internetowy. Dla konsumentów jest to okazja, by poznać coś nowego na żywo, bez ryzykowania z zakupami w sieci. Ważną informacją jest też i to, że zwykle pop-up można bez problemu przetransportować w całości w zupełnie nowe miejsce. Dzięki temu co kilka-kilkanaście dni można sprawdzać zainteresowanie konsumentów w różnych częściach miasta albo w zupełnie innej części kraju.