Zabytkowy motocykl z najlepszymi częściami

Fanów motocykli zabytkowych jest wiele. Ich niepowtarzalny urok oraz – wbrew pozorom – dobre osiągi na drodze sprawiają, że wielu właścicieli motocyklów postanawia, że wyremontuje swój model. Często podczas remontu pada pytanie dotyczące kupna nowych części. Owszem, nowe, lecz oryginalne elementy do zabytkowych motocykli są dostępne w sprzedaży, tylko należy znaleźć producenta, który zajmuje się nimi. Przykładowo bardzo łatwo jest kupić części do Jawy.

Gdzie kupić nowe części do Jawy?

najlepsze części JawaKażdy element z zabytkowego motocykla możemy wymienić na fabrycznie nowy. Chcąc kupić najlepsze części Jawa oferuje je od producenta, który był podwykonawcą tych motocykli. Były one produkowane (i są obecnie) na licencji tej marki motocyklowej. Mimo iż same motocykle nie są już w produkcji, nadal możemy dostać nowe cylindry, gaźniki, a nawet lakier. Z pewnością przydaje się to do całkowitej renowacji motocykla, która pozwala uzyskać status motocykla zabytkowego (tzw. żółte tablice, które zwalniają właściciela motocykla z obowiązku robienia regularnych przeglądów). Często najlepsze części można nabyć kupując cały zestaw. Wymieniając kilka podzespołów podczas jednej naprawy niweluje się wszystkie niedokładności oraz luki, które są bardzo częste w motocyklach, których wiek przekracza dwadzieścia lat. Bywa tak, że ścierają się one poprzez tarcie lub drobinki kurzu i piasku pomiędzy nimi. Motocykl z dokładnie skalibrowanymi częściami ma szansę na lepsze osiągi podczas poruszania się w ruchu drogowym. Duży nacisk kładzie się na jego zrywność i to, jaki dźwięk wydaje podczas poruszania się. Nie jest on porównywalny do motocykli nowoczesnych, jednak nie można mówić o tym, że któryś z nich jest lepszy. Są to dwa różne odgłosy. Praca silnika w Jawach jest wydajniejsza, jeśli części zastosowane podczas remontu są dobre. Pobiera on mniej paliwa. Dokładne spasowanie wszystkich elementów jest kluczowe, ponieważ są to silniki czterosuwowe, w których nie korzysta się z olejów smarujących w tłoku.

Konstrukcje silników w pojazdach zabytkowych posiadają starsze technologie niż obecnie, dlatego szukanie zamiennika może nie mieć sensu. Najlepszym rozwiązaniem jest kupno ich od licencjonowanego producenta, który zna się dokładnie na tych pojazdach. W jego zakładach stosuje się cały czas tą technologię, a wszelkie nowinki technologiczne są zastosowane po to, by osiągnąć lepszą wydajność pracy. Silnik z tymi częściami wpisuje się w miano motocyklu zabytkowego, ze względu na techniki w nim zastosowane.