Kiedy renowacja lakieru ma sens?

W jakich samochodach lakier warto jest poddać profesjonalnej renowacji? W każdym aucie, którym właściciel jeździ co najmniej pięć lat. Pomimo tego, że producenci samochodów udzielają nawet dwunastoletniej gwarancji na lakier to właśnie okres pięciu lat jest tym czasem, po którym na lakierze pojawiają się pierwsze ubytki i niedoskonałości. I nie chodzi nawet o rdzę, ale bardziej o zniszczenia wywołane czynnikiem ludzkim. Po tym czasie prawie zawsze na lakierze pojawiają się przypadkowe zarysowania czy nawet wgniecenia.

Na czym polega proces renowacji powłoki lakierniczej?

renowacja lakieru w GdańskuZacznijmy od tego, że wszelkimi działaniami mającymi na celu przywrócenie świetności powłoki lakierniczej zajmują się wyspecjalizowane w tym firmy. Auto do renowacji lakieru można oddać do zakładu blacharskiego, ale najczęściej takie prace zleca się studiom kosmetyki samochodowej lub profesjonalnym salonom auto detailingu. Szczególnie te ostatnie wyspecjalizowały się we wszystkich działaniach, które przywracają powłoce lakierniczej jej pierwotny wygląd. Sama renowacja zaczyna się od dokładnego umycia i odtłuszczenia karoserii. Mycie auta wykonuje się z najwyższą starannością a do odtłuszczania stosuje się specjalne preparaty. Kolejny etap, z którego składa się profesjonalna renowacja lakieru w Gdańsku to usunięcie wszystkich wgnieceń i zarysowań. Te pierwsze usuwa się dzisiaj metodą pdr polegającą na odciąganiu wgnieceń specjalnymi narzędziami wytwarzającymi próżnię. Natomiast usuwanie zarysowań wykonuje się poprzez specjalne polerowanie miejscowe z wykorzystaniem odpowiednich preparatów rozcierających oryginalny lakier. Następny krok na drodze do idealnego stanu powłoki lakierniczej to ponowne dokładne mycie samochodu. Potem praca polega już tylko na polerowaniu karoserii. Dokładne wypolerowanie każdego centymetra nadwozia może zająć profesjonalistom nawet dwa dni. Używa się do tego specjalnych maszynek polerskich albo odpowiednich ściereczek z mikrofibry. Wszystko zależy od tego jaka jest skala poniszczenia powłoki lakieru.

Po dokładnym wypolerowaniu samochodu przychodzi czas na pracę końcową, czyli nałożenie specjalnych powłok ochronnych. Wybór takiej powłoki zależy już tylko od indywidualnego życzenia klienta. Najlepszym wyborem jest powłoka ceramiczna, która chroni lakier przed negatywnym oddziaływaniem czynników atmosferycznych. Nie przepuszcza ona wody w głąb lakieru, dzięki czemu zabezpiecza dokładnie lakier przed powstawaniem rdzy. Po nałożeniu takiej powłoki lakier błyszczy się tak jakby dopiero do go na samochodzie położono.